استاندارد دارایی جاری نگهداری شده برای فروش

آشنایی با استاندارد دارایی جاری نگهداری شده برای فروش

استاندارد دارایی جاری نگهداری شده برای فروش چیست؟ با توجه به عدم انتشار و تعریف چنین استانداردی، می خواهیم نکاتی را پیرامون دارایی های جاری بیان کنیم که می توانند مرتبط به این موضوع باشند. مطالب مرتبط با استانداردهای حسابداری شماره 31 و 14 می باشد.

استاندارد دارایی جاری نگهداری شده برای فروش چیست؟

استاندارد دارایی جاری نگهداری شده برای فروش تاکنون تعریف نشده است ولی در نقطه مقابل شاهد تعریف استاندارد شماره 31 هستیم که برای دارایی های غیرجاری نگهداری شده برای فروش است. در ابتدا باید گفت منظور از دارایی جاری اموالی است که می توانیم آن را به سرعت و به راحتی به پول نقد یا کش تبدیل کنیم. این کار می تواند در یک بازه زمانی 1 ساله انجام گردد. انواع مختلفی از دارایی های جاری وجود دارند که عبارتند از پول نقد، سرمایه گذاری های کوتاه مدت، اسناد تجاری و نیز پیش پرداختی ها.

اگر قرار باشد این مساله تالیف و منتشر شود، سرفصل های زیر برای آن تعریف می شوند:

  • طبقه بندی دارایی های جاری که برای فروش نگهداری شده اند.
  • اندازه گیری دارایی های جاری مذکور.
  • ارائه و افشا دارایی ها.
  • تاریخ اجرا و مطابقت با استانداردهای بین المللی.
استاندارد دارایی جاری نگهداری شده برای فروش چیست
استاندارد دارایی جاری نگهداری شده برای فروش چیست

نکات استاندارد دارایی جاری نگهداری شده جهت فروش

برای بررسی این موضوع، چندین نکته را از منابع مختلف در ادامه ذکر می کنیم که به شرح زیر هستند:

  • دارایی های جاری، منابعی هستند که ظرف 1 سال از تاریخ ترازنامه یا طی یک چرخه عملیاتی معمول واحد تجاری، هر کدام که بیشتر است، فروخته یا مصرف گردد. همچنین شرط دیگر این نوع دارایی ها، وجه نقد یا معادلی است که استفاده از آن محدود نشده است.

نمونه اقلامی که به عنوان دارایی جاری شناخته شده اند، در بند 12 استاندارد حسابداری شماره 14 ذکر شده است.

  • دارایی هایی که مبلغ دفتری آنها از راه فروش و نه استفاده مستمر دریافت یا بازیافت می گردند، دارایی هایی با عنوان نگهداری شده برای فروش تعریف می شوند.
  • برای واحدهای تجاری، زمانی که یک بخش از آن که به عنوان نگهداری شده برای فروش شناخته می شود متوقف شود، لازم است عملیات تجدید طبقه بندی صورت گیرد.
  • در کنار دسته بندی هایی که راجع به دارایی های جاری و غیر جاری بیان کردیم، همچنین می توان به طبقه بندی بدهی ها نیز اشاره کرد. در صورتی که زمان وصول بدهی ها کمتر از 1 سال باشد، به عنوان بدهی های جاری شناخته می شوند.
  • مجموع کل دارایی های جاری و غیر جاری می بایست در ترازنامه نشان داده شوند.
  • تنها در صورتی که شرط تهاتر دارایی ها و بدهی ها مهیا باشد می توان انتظار داشت که مبلغ یک دارایی جاری یا بدهی جاری از بدهی یا دارایی جاری دیگر کسر گردد.

شما کاربران می توانید برای دریافت اطلاعات مکمل استاندارد دارایی جاری نگهداری شده برای فروش، استانداردهای شماره 31 و استانداردهای شماره 14 را مطالعه نمایید.

شما کاربران می توانید برای مطالعه مقالات مرتبط با موضوع حسابرسی و حسابداری از بلاگ حسابگاه دیدن کنید. همچنین قوانین کار و تامین اجتماعی در بلاگ سایت حسابگاه مورد بررسی قرار می گیرند.

نکات استاندارد دارایی جاری نگهداری شده جهت فروش
نکات استاندارد دارایی جاری نگهداری شده جهت فروش

اشتراک گذاری پست

لینک کوتاه مطلب : https://hesabgah.com/?p=1838

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *