فرق سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت چیست؟

فرق سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت چیست؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت های سرمایه گذاری ها بلند و کوتاه (از نظر زمانی) بپردازیم و با این نوع فعالیت های اقتصادی بیشتر آشنا شویم.

منظور از سرمایه گذاری بلند و کوتاه مدت چیست؟

سرمایه گذاری یکی از راه‌ های اقتصادی است که می توانید از طریق آن برای افزایش تدریجی درآمد خود اقدام کنید. این روش با تامین سرمایه کسب و کارها یا فعالیت های دیگر و دریافت بخشی از درآمد حاصله انجام می شود.

بسته به اینکه از نظر بازه زمانی تا چه مدتی سرمایه خود را درگیر می کنید، می توان این عمل را به دو مدل سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم کرد.

نکته: زمان بندی سرمایه گذاری یک موضوع نسبی است. یعنی برحسب آنکه هدف شما از سرمایه گذاری چیست، مدت زمان کم ممکن است تا چند سال نیز تلقی شود. با این حال در ادامه مفاهیم رایج را تعریف می کنیم:

  • سرمایه گذاری کوتاه مدت: در این مدل سرمایه گذاری، دارایی های شما معمولا کمتر از 1 سال درگیر می شوند. فرق سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت در این مدل آن است که شما از نوسان های کوتاه مدت سود می برید. به همین خاطر می توان گفت دارایی ها در این نوع سرمایه گذاری ثبات کمتری دارند. به عنوان مثال می توان به سرمایه گذاری روی دلار اشاره کرد.
  • سرمایه گذاری بلند مدت: این مدل سرمایه گذاری ها معمولا نیاز به صبر و بازه زمانی بسیاری برای ثمردهی دارند. علل مختلفی را می توان برای آن شمرد از جمله نقدشوندگی کمتر، مسیر رشد طولانی تر و غیره. معمولا بازه زمانی رایج برای این روش 5-10 سال است. این نوع سرمایه گذاری ها روی دارایی های باثبات انجام می شوند. مثالی که می توان در این بخش ذکر کرد، ساخت مسکن است. اگر میخواهید راجع به حسابداری اموال بدانید، روی لینک آن کلیک کنید.
سرمایه گذاری بلند و کوتاه مدت
سرمایه گذاری بلند و کوتاه مدت

فرق سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت

اگر بخواهیم در مورد فرق سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت چند مورد را ذکر کنیم می توان گفت:

  • بازه زمانی: همانطور که در قسمت قبل گفتیم، بازه های زمانی در این 2 مدل سرمایه گذاری با یکدیگر متفاوت هستند.
  • زمان بازدهی: معمولا سرمایه گذاری های کوتاه مدت به نوعی هستند که بازدهی خود را در زمان کوتاه تری می دهند.
  • مقدار بازدهی: هرچند که امروزه این مورد به اشکال مختلف نقض می شود اما می توان گفت سرمایه گذاری های طولانی مدت بازدهی بیشتری خواهند داشت.
  • ریسک بازار: سرمایه گذاری های کوتاه مدت ریسک بالایی دارند؛ چراکه غالبا دارایی های مدنظر آنها ناپایدار هستند.
  • اهداف سرمایه گذاری: معمولا سرمایه گذاری های طولانی مدت اهداف طولانی تری دارند. مثلا برای بازنشستگی یا برای تامین مالی یک کسب و کار. در نقطه مقابل سرمایه گذاری کوتاه مدت معمولا با اهداف زودگذر انجام می شوند. مثلا خرج عروسی، تعطیلات یا اجاره خانه و غیره.

در این مقاله تلاش کردیم شما را با فرق سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت و انواع آن آشنا کنیم. شما می توانید موضوعات بیشتر در بخش حسابداری و مالیات را در بلاگ حسابگاه مطالعه کنید. همچنین اگر نیاز به خدمات مالی دارید، حسابگاه در خدمت شماست.

تفاوت های سرمایه گذاری بلند و کوتاه مدت
تفاوت های سرمایه گذاری بلند و کوتاه مدت

اشتراک گذاری پست

لینک کوتاه مطلب : https://hesabgah.com/?p=1782

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *