چگونه حسابداری یک شرکت را آغاز کنیم

چگونه حسابداری یک شرکت را آغاز کنیم؟ + مراحل آن

چگونه حسابداری یک شرکت را آغاز کنیم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی حرفه حسابداری شرکتی و مراحلی که باید برای انجام آن طی کنید بپردازیم.

منظور از حسابداری شرکتی چیست؟

حسابداری علمی است که با ثبت معاملات و داده ها همراه می باشد. فرقی نمی کند مجموعه تجاری شما در چه ابعادی باشد، حسابداری یکی از حرفه های مورد نیاز هر کسب و کاری است که هم برای مدیران مهم بوده و هم به جهت ایجاد نظم مالی و انجام تکالیف مالیاتی اهمیت دارد.

یکی از پرسش های مهم بسیاری از کسانی که علاقمند به کار در این حرفه هستند، آن است که چگونه حسابداری یک شرکت را آغاز کنیم؟ قبل از پاسخ به این سوال باید بدانید که حسابداری شرکتی چیست. این حرفه مربوط به انجام فعالیت های مرتبط با ثبت دارایی ها و بدهی های شرکت، ارائه گزارش و اسناد مالی است. حسابداران شرکت باید بتوانند اطلاعات حقوق و دستمزد، خرید و فروش، خزانه، گزارش های وجود نقد و غیره را ثبت و ایجاد نمایند.

حسابداران مالیاتی وظایف متعددی دارند که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

  • ارسال لیست حقوق و دستمزد و نیز
  • لیست مالیات بر درآمد به سازمان امور مالیاتی.

حال با درک مقدماتی این حرفه، لازم است پاسخ دهیم که چگونه حسابداری یک شرکت را آغاز کنیم؟ و مراحل آن را با هم مرور کنیم.

شروع حسابداری در شرکت
شروع حسابداری در شرکت

مراحل شروع امور مالی یک شرکت

اگر نمی دانید چگونه حسابداری یک شرکت را آغاز کنیم؟ می توان به مراحل زیر اشاره نمود:

  • آشنایی با مفاهیم اولیه حسابداری و مالیات: شرکت ها به عنوان واحد های اقتصادی شناخته می شوند که هم منبع درآمدی و نیز تکالیف مالیاتی دارند. به همین خاطر مهم است که حسابدار بتواند با تسک های حسابداری و مالیاتی این نوع موسسات آشنا باشد.
  • گردآوری اسناد و اطلاعات مالی: به منظور ثبت دقیق تراکنش ها و معاملات، درآمد و زیان یا مصارف شرکت می بایست اطلاعات مالی این مجموعه ها توسط حسابدار شناسایی شوند.
  • آنالیز داده های مالی: از آنجایی که حسابداران بسته به وظایفی که برای آنها تعریف می شود، موظف به تهیه گزارش هستند، لازم است به آنالیز داده های مالی بپردازند. همچنین آنها باید بر مهارت های مورد نیاز برای ایجاد گزارش و نرم افزارهای مرتبط با آن مسلط باشند.
  • کارآموزی یا کوچینگ: در صورتی که در ابتدای راه هستید، می توانید برای کارآموزی یا کوچینگ در کنار حسابداران با تجربه در شرکت کار کنید. این نوع فعالیت به شما کمک می کند تا بتوانید بر وظایف یک حسابدار در شرکت تسلط بیابید. اگر در این مسیر نیاز به یادگیری دارید، سایت دیگر ما مربی حسابداری شما را همراهی می کند.

همچنین شرکت ها باید برای انجام امور حسابداری خود اقدام به استخدام یک حسابدار حرفه ای نمایند. سپس دفاتر قانونی را تهیه کرده و به جمع آوری اسناد و مدارک مالی بپردازند. در مرحله بعد باید برای بایگانی اسناد و مدارک اقدام نموده و اطلاعات مالی خود را در نرم افزارهای حسابداری درج کنند. این مجموعه ها باید برای دریافت کد ملی و شناسه اقتصادی اقدام کرده و در راستای انجام تکالیف مالیاتی، حتما از مشاورین مربوطه کمک بگیرند. شما می توانید در موضوعات مختلف از جمله مشاوره کسب و کار و دیگر خدمات مالیاتی از قسمت خدمات حسابگاه بازدید فرمایید.

مراحل شروع حسابداری در شرکت
مراحل شروع حسابداری در شرکت

اشتراک گذاری پست

لینک کوتاه مطلب : https://hesabgah.com/?p=1743

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *