برون سپاری خدمات مالیاتی

برون سپاری خدمات مالیاتی چیست؟ + مزایا و معایب

برون سپاری خدمات مالیاتی چیست؟ یکی از مهم ترین دغدغه های کسب و کارها، با توجه به قوانینی که به صورت مدام توسط سازمان امور مالیاتی تغییر می کنند، پرداخت مالیات است. جمع بندی صحیح از پرونده مالیاتی در کنار اهمیت آن، قادر است زمان و هزینه های احتمالی شما را کاهش داده و تجارتتان را از گزند جریمه ها حفظ کند. با توجه به اهمیت این موضوع، بسیاری از کسب و کارها اقدام به برون سپاری این مسئولیت ها می کنند. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

برون سپاری خدمات مالیاتی چیست؟

برون سپاری خدمات مالیاتی، یکی از سرویس های متداول در میان عموم کسب و کارها است که معمولا توسط تیم های خبره در این زمینه انجام می شود. اگر کسب و کاری را آغاز کرده باشید، لازم است هرسال خرداد ماه، هزینه ای را بابت فعالیت اقتصادی به عنوان مالیات ارائه کنید. از سوی دیگر، اگر کالای شما مشمول ارزش افزوده است، می بایست حداکثر 15 روز پس از هر فصل آن را پرداخت نمایید.

مسئولیت های دیگر مالیاتی نیز در این زمینه وجود دارند که صاحب یک کسب و کار یا شرکت می‌بایست آنها را درنظر داشته باشد. از تنظیم صورت های مالی و اظهارنامه گرفته تا دادرسی مالیاتی و مواردی از این قبیل. برای آنکه بخواهید هزینه های مالیاتی را پرداخت کنید، لازم است به صورت دقیق هزینه ها و درآمدهای خود را ثبت نموده تا در هنگام مراجعه به ممیز، مدارک لازم را ارائه نمایید.

برون سپاری خدمات مالیاتی بدین معناست که تمامی امور مالیاتی مذکور، به یک تیم معتبر حسابداری و مالیاتی محول بشوند. از دلایلی که می توانند شما را به انجام چنین کاری وا دارند، می توان گفت:

  • جلوگیری از جریمه سنگین مالیاتی: هر کسب و کار پس از اخذ کد مالیاتی، در یک گروه دسته بندی می شود که برای آن یکسری مسئولیت ها تعریف شده اند. عدم انجام این وظایف و عدم ارائه مدارک معتبر در این بخش، می‌تواند منجر به جریمه کسب‌و‌کار شما بشود.
  • افزایش کیفیت پرونده مالیاتی: جالب است بدانید در حدود 45 درصد از پرونده های مالیاتی، به دلیل عدم رعایت استانداردها و تعامل مناسب با بخش مالیاتی پذیرفته نمی شوند. بنابراین مهم است برای رعایت استانداردها در این بخش، حتما امور خود را به بهترین شرکت برون سپاری حسابداری بسپارید.

مزایای برون سپاری امور مالیاتی

برون سپاری خدمات مالیاتی برای بسیاری از کسب و کارها، تنها راه حل برای ایجاد پرونده مالیاتی و سر و سامان دادن به آن است. این دسته از صاحبان کسب و کار به دلیل عدم تسلط بر مسائل مالیاتی و یا فقدان نیروی متخصص حسابداری، می بایست به صورت پروژه ای، حساب و کتاب های سالیانه خود را به این موسسات بسپارند. اما مزیت های انجام این کار چیست؟ در این خصوص باید گفت:

  • کاهش خطا و افزایش انطباق داده ها: تیم های فعال در این بخش، با اولویت بندی برون سپاری فرآیندهای کاری مالیات، تجربیات و تسلط کاملی که دارند، می توانند اشتباهات ایجاد شده را کاهش دهند. از سوی دیگر، این افراد با آگاهی از قوانین مالیاتی که مدام از سوی سازمان تغییر داده شده و آپدیت می شود، پرونده مالیاتی شما را مطابقت می دهند. در نتیجه این کار باعث می شود از جریمه و عدم پذیرش پرونده توسط ممیز جلوگیری شود.
  • جلوگیری از جریمه های ناخواسته: یکی دیگر از مزیت های برون سپاری خدمات حسابداری و مالی آن است که کارشناسان این حوزه می توانند به شما در جلوگیری از عدم رعایت قانون و جریمه های ناشی از تاخیر و اشتباهات ناشی از محاسبه نادرست مالیات کمک کنند.
  • برنامه ریزی مالیاتی استراتژیک: برون سپاری خدمات مالیاتی به شما این امکان را می دهد تا هزینه هایی از جمله مالیات حقوق و دستمزد را به طور دقیق محاسبه نمایید. در نتیجه برای پولی که ممکن است از طریق یک برنامه ریزی مالیاتی کارآمد بدست می آورید، برنامه ریزی کنید. امروزه بسیاری از شرکت با کمک تیم های مالیاتی، جریمه های سنگین مالیاتی خود را که ناشی از اشتباهاتشان است کاهش داده و می توانند بهره وری عملکرد خود را افزایش دهند.

معایب برون سپاری فعالیت مالیاتی

عدم انتخاب یک مشاور امور مالیاتی یا مجموعه‌ ای که بتواند به درستی برون سپاری خدمات مالیاتی را انجام دهد، معایبی خواهد داشت که به شرح زیر هستند:

  • نقض امنیت خصوصی: یکی از بزرگترین معایب و نگرانی ها در این بخش، درز داده های کسب و کار شما است. حفظ امنیت این داده ها می تواند برای برخی از شرکت ها بسیار مهم باشد؛ به حدی که ارزش سهام و اعتبار آنها به این اطلاعات وابسته خواهند بود.
  • هزینه برون سپاری: اگر قصد استفاده از این سرویس ها را دارید، می بایست هزینه ای برای برون سپاری آن درنظر بگیرید.
  • فرصت یادگیری از دست رفته: در صورت استفاده از سرویس برون سپاری خدمات مالیاتی، فرصت یادگیری در مورد قوانین مالیاتی و کسورات جدید را از دست می دهید.

اشتراک گذاری پست

لینک کوتاه مطلب : https://hesabgah.com/?p=1013

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *